W ciągu ostatniego pół wieku motoryzacja, na każdym rynku przeżywała wzrosty i spadki sprzedaży, które wynikały z preferencji i zamożności kupujących. Wielkie znaczenie dla poszczególnych rynków sprzedażowych miały i mają upodobania, panujące trendy i przywiązanie marki. W Polsce szczególnie zauważalny był sentyment do krajowego przemysłu motoryzacyjnego. Obecnie rzadko już sprzedają się samochody producentów o wątpliwym pochodzeniu i renomie, jednak jeszcze w początkach XIX wieku sytuacja wyglądała inaczej. Polacy mimo lat cieśnienia, które uniemożliwiały dostępu do kraju zachodnich samochodów, to już w okresie wolności nie połakomili się zachodnie marki. Kierowcy w ostatnich latach 20 wieku wykazywali nadal większe zainteresowanie samochodami PRL-u lub markami modnymi w czasach komunistycznych. Ta tendencja jeszcze długie lata królowała na polskich drogach. Można było przez długi czas oglądać jeżdżące samochody rodzimej produkcji oraz auta, które po zachodniej stronie są dawno zapomniane. Poniżej przedstawiamy przemiany polskiego rynku motoryzacyjnego, ukazując długą, trwającą prawie 2 dekady drogę ku zachodniej motoryzacji. Końcówka lat 90 naszym dilerom przyniosła okres znacznych wzrostów sprzedaży. W samym 1997 roku na polski rynek spłynęło 477 tysięcy nowych samochodów. Zdecydowany udział wśród nich ma sprzedaż polskich samochodów. Przyczynę tego zjawiska stanowiła stosunkowo niska cena oraz trend do modeli rodzimej produkcji, które były spełnieniem marzeń każdej polskiej rodziny. Początek nowego wieku przyniósł taką samą ilość sprzedanych nowych samochodów było to 478 tysięcy aut, natomiast w rok później ta wielkość zmalała do 327 tysięcy sztuk. Rok 2002 przyniósł 10 procentowe spadki sprzedaży. Następny rok zakończył się wynikiem 251 tysięcy kupionych nowych samochodów, czyli spadkiem o aż 24 proc w porównaniu z rokiem poprzednim. Dopiero rok 2007 przynosi dobre wyniki sprzedażowe i sprzedaż aut rośnie o 23 procent, przynosząc wielki sukces rynkowi motoryzacyjnemu w Polsce. 2012 rok nie zakończył się polepszeniem sytuacji. Sprzedaż samochodów spadła o około 3 proc. I osiągnęła poziom 311 tysięcy sztuk. Kierowcy w Polsce na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat zmienili nie do poznania swoje wymagania i wybory samochodów. Z zagorzałych użytkowników polskich marek w przeciągu kilku lat znacznie częściej wybierają produkcje czeskie i koreańskie. [hasła pokrewne: transport chorych, transport ponadgabarytowy, transport medyczny ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: transport chorych transport medyczny transport ponadgabarytowy