Energia elektryczna zasilająca suwnice (380 V, 50 Hz) jest doprowadzana z bębna kablowego przewodem czterożyłowym do zestawu wejściowego, umieszczonego na nodze podpory stałej, skąd jegł zasilana szafa stycznikowa w kabinie sterowniczej. Z szafy stycznikowej poprzez wyłącznik ręczny, bezpieczniki i stycznik główny są zasilane obwody poszczególnych silników napędowych. Silniki mechanizmu jazdy suwnicy, zasilane za pośrednictwem bezpiecznika i styczników kierunkowych, są połączone w tzw. „uproszczony wał elektryczny”, zapewniający równomierny przejazd obu podpór. Silniki są sterowane nastawnikiem krzywkowym, mającym po pięć stopni rozruchowo-regulacyjnych po każdej stronie. Uruchomienie mechanizmu następuje po przejściu kołem nastawnika z położenia „0” na stopień „1” danego kierunku jazdy, na którym zostaje załączony stycznik kierunkowy. Przechodząc powoli na stopień „2” zapewnia się prawidłowe ustawienie wirników silników napędowych, pracujących w układzie wału elektrycznego. Przechodząc na dalsze stopnie zwiększa się prędkość obrotową silników w wyniku zwierania poszczególnych sekcji opornika rozruchowo-regulacyjnego. Zatrzymanie mechanizmu jazdy odbywa się w odwrotnej kolejności. W położeniu „O” następuje odłączenie stojanów silników napędowych podłączonych równolegle zwalniaków hamulcowych, powodujących zaciśnięcie szczęk hamulcowych na tarczach sprzęgłowych. Również zadziałanie jednego z wyłączników krańcowych jazdy lub bębna kablowego powoduje zatrzymanie mechanizmu jazdy. Ewentualnemu zwichrowaniu suwnicy zapobiega gie przez odłączenie przełącznikiem jednego z silników i uruchomienie nastawnikiem drugiego silnika. Silniki jazdy wciągników są zasilane przez bezpieczniki, styczniki i przewody oponowe. Są one podłączone na prędkość jazdy 30 m/min, ale mogą być przełączone na mniejszą prędkość — 15 m/min. Silniki mechanizmu podnoszenia zasilane poprzez bezpieczniki, styczniki i przewody oponowe pozwalają na uzyskanie normalnej lub zwolnionej prędkości podnoszenia. Silniki te mogą pracować zależnie albo niezależnie od siebie. Podobnie jak w mechanizmie jazdy, tak i w mechanizmie podnoszenia zastosowano blokadę, uniemożliwiającą włączenie obu silników obracających się w przeciwnych kierunkach. [hasła pokrewne: pompy lakiernicze, spreżyny talerzowe, Części zamienne do samochodów firmowych ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: Części zamienne do samochodów firmowych pompy lakiernicze spreżyny talerzowe