Koła napędowe

Tags: , ,

Koła napędowe o średnicy tocznej 500 mm, po jednym przy każdej podporze, są napędzane asynchronicznymi silnikami pierścieniowymi typu SZUDe-48a o mocy 2,2 kW przy 680 obr/min, Moment obrotowy z silnika przenosi się na trzystopniową stożkową przekładnię zębatą, a następnie na jednostopniową przekładnię zębatą. Dwuszczękowy hamulec, osadzony na tarczy sprzęgła elastycznego, jest zaciskany sprężyną, a zwalniany luzownikiem elektromagnetycznym. Na obudowach kół znajdują się po. dwa zderzaki gumowe, amortyzujące ewentualne uderzenia. Silniki napędowe mechanizmu jazdy są zasilane ze stałych punktów poboru energii elektrycznej za pomocą kabla nawiniętego na bębnie przy— mocowanym do podpory stałej; długość kabla wynosi 50 ni, a więc zasięg suwnicy wynosi około 100 m. Aby nie dopuścić do rozerwania kabla, przy bębnie zainstalowano wyłącznik krańcowy, oddziałujący na mechanizm jazdy suwnicy. Do napędu bębna służy zawieszony i prowadzony ciężar, który poprzez ośmiopasmowy wielokrążek napina linke napędową bębna. Bardziej racjonalnym sposobem zasilania suwnic w bęzach jest zasilanie sieciowe z podwieszonej linii. Zasilanie sieciowe znacznie zwiększa operatywność i usprawnia proces technologiczny montażu lub demontażu przęseł oraz załadunku bądź rozładunku składów pociągu układkowego i zrywkowego. Czynności dźwigowe wykonuje wciągnik z belką montażową. W starszych suwnicach stosowano: wciągarki o kN (4500 kG); w nowszych — o udźwigu 90 (5000 kG). Wciągniki są połączone poprzecznicą i przemieszczają się własnym napędem po dolnej półce dźwigara mostu, na końcach którego są umieszczone odbojnice, zabezpieczające wciągniki przed spadnięciem z toru. Wciągniki. elektryczne mają wbudowaną przekładnie mechaniczną, dzięki czemu: uzyskały zwartą i estetyczną budowę. Zasadniczymi zespołami każdego wciągnika są: — wciągarka złożona z przekładni, bębna linowego o średnicy 316 mm, obudowy bębna i silnika elektrycznego z osprzętem elektrycznym; wózek z mechanizmem jazdy. [patrz też: Firma transportowa, cargo transport, Transport Warszawa ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: cargo transport Firma transportowa Transport Warszawa