Internet to siła napędowa marketingu ostatnich kilku lat. Czy to możliwe, aby poprzez reklamę na portalach społecznościowych osiągnąć sukces sprzedażowy? Badania ostatniej dekady wykazały, że zdecydowanie tak. Szczególnie na rynku amerykańskim, osoby, poszukujące samochodu używały do tego właśnie Internetu oraz social media znacznie częściej niż innych nośników informacji. Grupa zajmująca się badaniem nowoczesnych mediów w Polsce informuje, że u nas te nośniki informacji zaczynają odgrywać coraz większą rolę w temacie rynku motoryzacyjnego. Najpopularniejsze w Polsce portale stają się niekwestionowanym nośnikiem subiektywnych opinii konsumentów oraz ich wiarygodnych informacji. Stają się one także potężnym i dającym wiele możliwości narzędziem w ręku marketingowców. Osoby zajmujące się reklamą w sieci dzięki odpowiedniemu targetowaniu są w stanie zdobyć unikalne wiadomości w tematyce upodobań i pasji potencjalnych klientów. Umiejętność wykorzystania tej wiedzy przez koncerny samochodowe pozwala za pomocą nośnika dotrzeć do szerokiego kręgu klientów, i dopasowania do nich nie tylko marki, ale nawet konkretnego modelu danego auta. Portale społecznościowe skupiają w swoich zasobach ludzi o różnej pozycji, kulturze i możliwościach finansowych, dlatego za ich pomocą da się dotrzeć zarówno do klienta masowego (oferując mu średniej klasy popularne modele marki, niedrogie i popularne) jak i klienta luksusowego (dając mu możliwość skonfigurowania dla siebie luksusowych datków, czyniąc auto wyjątkowym jednym egzemplarzem). Kryzys wielu rynków europejskich. A także wielu dziedzin życia społeczeństwa zmusza do poszukiwań ciekawszych i skutecznych sposobów dotarcia do potencjalnego klienta. Aplikacje mobilne nowoczesnych mediów potwierdzają fakt łatwości dotarcia do konsumentów. Badania wykazały blisko 43% konsumentów poszukuje dealerów samochodów na portalach społecznosoćiowych, a wśród niech 67% poszukiwało go przy pomocy urządzeń mobilnych. Co więcej ankietowani ujawnili, że są pewniejsi i ufają opiniom wyrażonym przez swoich znajomych, dużo bardziej niż forom lub informacjom serwisowym. I tą opinią szczególności kierują się przy wyborze kupna jakiegoś modelu samochodu. Ankietowani równocześnie podkreślili, że Internet odgrywa coraz większą rolę podczas kupna samochodu. [przypisy: przeciski pod drogami, przesycanie aluminium, naklejka na legitymację ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: naklejka na legitymację przeciski pod drogami przesycanie aluminium