otomoto ostrzeszów

Miejsce zainstalowania anteny

Miejsce zainstalowania anteny wybiera się odpowiednio do układu konstrukcyjnego pojazdu i wykonania samej anteny. Najczęściej antenę osadza się z lewej lub z prawej strony nadwozia (zamocowanie boczne), albo w przodzie pojazdu lub na dachu nadwozia (zamocowanie środkowe). Antenę boczną wskazane jest umieszczać od strony środka jezdni, czyli z uwagi na prawostr...

Dławik

Dławik dość skutecznie ogranicza zakłócenia odbioru przez ich wygaszanie — stawiając szczególnie duży opór przepływowi zakłócających fal o wielkiej częstotliwości, a więc wybitnie utrudniając ich rozprzestrzenianie się wzdłuż przewodu chronionego przez dany dławik. Najczęściej dławik współdziała z odpowiednio dobranym kondensatorem, odprowadz...

Fala pozioma

Fala pozioma natrafiając na pojazd wybrzusza się ku górze, usiłując ominąć przeszkodę, czyli poziome początkowo linie pola wykrzywiają się w kierunku pionowym, zwłaszcza w sąsiedztwie krawędzi obrysu nadwozia. Jeżeli więc samochód jest wyposażony w boczna antenę prętową, jej dolna część (do wysokości obrysu) nie przechwytująca prawie fal średni...

otomoto ostrzeszów

Nasilenie zakłóceń wywoływanych przez maszyny elektryczne na ogól nie jest związane z ich działaniem, lecz zależy w dużym stopniu od doboru materiałów oraz dokładności wykonania i stanu komutatorów oraz szczotek. Zakłócenia wywoływane przez iskrzące urządzenia można poważnie ograniczyć stosując odpowiednie środki przeciwzakłóceniowe. Wszelkie ur...

Najnowsze zdjęcia w galerii otomoto ostrzeszów :



Energia elektryczna zasilająca suwnice

Energia elektryczna zasilająca suwnice (380 V, 50 Hz) jest doprowadzana z bębna kablowego przewodem czterożyłowym do zestawu wejściowego, umieszczonego na nodze podpory stałej, skąd jegł zasilana szafa stycznikowa w kabinie sterowniczej. Z szafy stycznikowej poprzez wyłącznik ręczny, bezpieczniki i stycznik główny są zasilane obwody poszczególnych silnikó...

Przekładnia główna

Przekładnia główna służy do zwiększania w stałym stosunku momentu obrotowego i prawie zawsze dodatkowo zmienia kierunek przekazywania napędu na poprzeczny w stosunku do wału napędowego. Wymagane przełożenie zwalniające przekładni głównej uzyskuje sie przez zastosowanie pojedynczej przekładni zębatej lub układu dwóch przekładni zębatych. W autobusach...

Elektryczny silnik pierścieniowy

Źródłem napędu jest elektryczny silnik pierścieniowy (N 30 kW, n 975 obr/min), przekazujący moment obrotowy na wał, ułożyskowany w wale centralnym, przez sprzęgło palcowe i przekładnię zębatą walcowo—stożkową o przełożeniu 1 : 7,1. Na końcu wału jest osadzone koło zębate przekładni stożkowej 0 przełożeniu 1 : 2,18. Przekładnia stożkowa nap...