moto gratka p l

Czyste auto przez cały rok

Wyraziste i pełne ekspresji kolory każdego Chevroleta są chronione zaawansowaną technologicznie bezbarwną powłoką, która pokrywa lakier i zapobiega przyleganiu szkodliwych zanieczyszczeń. Jednak szybkie mycie nie tylko odświeży wygląd auta, ale również zapobiegnie wnikaniu brudu w powłokę lakierniczą, co ma kluczowe znaczenie dla utrzymania wysokiej wartości samochodu przy późniejszej odsprzedaży. Chevrolet przygotował kilka praktycznych wskazówek dotyczących mycia auta latem, które pomogą kierowcom szybko i łatwo pozbyć się zanieczyszczeń z nadwozia i czerpać większą przyjemnoś...

Motoryzacja w Polsce w latach 80-tych.

Lata 80 w naszym kraju dla miłośników samochodów były zdecydowanie ciężkie czasy. Aby móc kupić wymarzone auto, wielu rodaków musiało czekać długimi latami. Auta kupowało się za pomocą tak zwanych przedpłat i oczekiwało na nie bardzo długo. Inni rodacy, którzy byli lepiej usadowieni w systemie, mogli otrzymać samochód z przydziału. Jednak istniała jeszcze trzecia droga i jak na warunki socjalistyczne bardzo wolnorynkowa. Ze względu na brak wolnego handlu na pierwotnym rynku motoryzacyjnym, w Polsce bardzo prężnie rozwinął się rynek wtórny. Centralnym miejscem nabywania poja...

Odbiornik superheterodynowy

W odbiorniku o bezpośrednim wzmocnieniu stosowanie dużej liczby obwodów rezonansowych, co decyduje o jego czułości i selektywności, napotyka na poważne trudności. Wynikają one z konieczności przestrajania za każdym razem wszystkich obwodów w przypadku przechodzenia na odbiór innej stacji. Sprawia to, obok innych powodów, że obecnie prawie już nie stosuje się wieloobwodowych obiorników o wzmocnieniu bezpośrednim. Odbiornik superheterodynowy jest to odbiornik, w którym odbywa się przemiana częstotliwości. Zasada działania odbiorników superheterodynowych polega na tym, że odebrane przez anten...

moto gratka p l

Znaczne zmniejszenie czasu postoju środków transportowych przy ładowaniu i wyładowaniu materiałów, a więc przyspieszenie obrotu środków transportowych. Transport w pojemnikach wykazuje ujemne cechy, do których należy zaliczyć: 1) duży koszt zakupu pojemników, 2) konieczność posiadania mechanicznych urządzeń przeładunkowych (żurawie), 3) konieczność powrotnego transportu pojemników i związany z tym koszt tego transportu. Ponieważ pod względem ekonomicznym zalety pojemników przewyższają ich wady, przeto pojemniki są coraz częściej stosowane w budownictwie ogólnym, powinny, więc by...

Najnowsze zdjęcia w galerii moto gratka p l :



Branża motoryzacyjna w Polsce wczoraj i dziś.

W ciągu ostatniego pół wieku motoryzacja, na każdym rynku przeżywała wzrosty i spadki sprzedaży, które wynikały z preferencji i zamożności kupujących. Wielkie znaczenie dla poszczególnych rynków sprzedażowych miały i mają upodobania, panujące trendy i przywiązanie marki. W Polsce szczególnie zauważalny był sentyment do krajowego przemysłu motoryzacyjnego. Obecnie rzadko już sprzedają się samochody producentów o wątpliwym pochodzeniu i renomie, jednak jeszcze w początkach XIX wieku sytuacja wyglądała inaczej. Polacy mimo lat cieśnienia, które uniemożliwiały dostępu do kraju zachod...

Mechanizm podnoszenia

Mechanizm podnoszenia jest napędzany przez asynchroniczny silnik elektryczny RADII o mocy 4,5 kW przy 1450 obr/min. W suwnicach o udźwigu 2 X 50 kN i nieco odmiennej konstrukcji wciągników zastosowano silnik elektryczny o mocy 8/1,35 kW przy 2850/440 obr/min, który zapewnia prędkość podnoszenia 8/1,35 m/min. Mechanizm jazdy wózka jest napędzany silnikami RADII—4/8 0 0,7/0/4 kW przy 1450/720 obr/min albo silnikami SZUDKe-14/8b o mocy 0,8/0,4 kW przy 1420/705 obr/min. Wózek wciągników składa się ze staliwnych ścianek i stalowych kół jezdnych o średnicy 175 mm, osadzonych osiami na łożyskach toc...

Zasady zmniejszania pochylen stosowane w Polsce wedlug istniejacych przepisów

Zasady zmniejszania pochyleń stosowane w Polsce według istniejących przepisów są następujące: a) na zastosowanie pochyleń podłużnych większych niż podane w normatywach wymagane jest zezwolenie Ministra Transportu Drogowego i Lotniczego b) na łukach o promieniu poniżej 40 m pochylenie podłużne należy zmniejszać c) najmniejsze pochylenie podłużne, jakie wolno zastosować, nie powinno być mniejsze niż 0,002 d) odcinki poziome można stosować na długości mniejszej niż 100 m tylko albo na groblach (nasypach) wzniesionych ponad teren bagnisty lub zalewowy, albo też w miejscowościa...