Przestroga dla rodziców

Lato w pełni, temperatura powietrza sięga ponad 30 stopni. W czasie wakacji często wyjeżdżamy i niestety, co niektórzy kierowcy nie zachowują minimalnego rozsądku. Idąc na zakupy, czy załatwić jakąś sprawę w urzędzie zostawiają dziecko zamknięte w samochodzie. Jest to nie tylko skrajna nieodpowiedzialność, ale także narażenie na dziecka na utratę życia. Wewnątrz auta zaparkowanego na słońcu w upalny letni dzień temperatura może dojść nawet do 90°C – to prawdziwa sauna. Temperatura ciała dziecka wzrasta pięciokrotnie szybciej niż u dorosłego. Już kilka minut w takim samochodzie może sk...

Dzień bez samochodu

Każdego roku dnia 22 września obchodzony jest Europejski Dzień Bez Samochodu. Jedni uważają, że jest to kolejne na siłę wymyślone przez ekologów święto, drudzy przejdą z pobłażliwym uśmiechem, a jeszcze inni w istocie zastanowią się nad sensem ograniczania ilości emitowanych do środowiska spalin. Jednak, czym właściwe jest i skąd wziął się Dzień bez Samochodu? Europejski Dzień Bez Samochodu to akcja ekologiczna, która kończy Tydzień Zrównoważonego Transportu (organizowany od 2002 roku). Polega ona na wyłączeniu określonych obszarów miast – głównie dotyczy to centrum – dla ruchu samochodowego...

Przy zalamaniach ponizej wartosci zaokraglenie zalaman ze wzgledu na widocznosc nie jest wymagane

Przy załamaniach poniżej wartości zaokrąglenie załamań ze względu na widoczność nie jest wymagane. W tym przypadku tylko ze względu na wygodę ruchu wystarczy zaokrąglenie w kształcie łuku kołowego o promieniu, co najmniej 1000 m. Załamania niwelety należy zaokrąglić łukiem kołowym o odpowiednim promieniu dobranym tak, aby była zapewniona widoczność. Są to tzw. załamania duże. Analizując równanie zauważymy, że wielkość załamania niwelety, wymagająca stosowania łuków zaokrąglających, zależy od wielkości a i S w założeniu, że przeszkodą jest uszkodzenie jezdni, tj. b = O. Przy te...

Architektura 21szego wieku : ArchitekturaBoston najnowszy problem rozwiązuje problemy związane z przybrzeżną usterką

Mechanizm podnoszenia jest napędzany przez asynchroniczny silnik elektryczny RADII o mocy 4,5 kW przy 1450 obr/min. W suwnicach o udźwigu 2 X 50 kN i nieco odmiennej konstrukcji wciągników zastosowano silnik elektryczny o mocy 8/1,35 kW przy 2850/440 obr/min, który zapewnia prędkość podnoszenia 8/1,35 m/min. Mechanizm jazdy wózka jest napędzany silnikami RADII—4/8 0 0,7/0/4 kW przy 1450/720 obr/min albo silnikami SZUDKe-14/8b o mocy 0,8/0,4 kW przy 1420/705 obr/min. Wózek wciągników składa się ze staliwnych ścianek i stalowych kół jezdnych o średnicy 175 mm, osadzonych osiami na łożyskach tocznych, wbudowanych ...

Najnowsze zdjęcia w galerii tani-transport.net:

80#wektor otomoto , #wodzarka , #samochody poleasingowe raiffeisen , #kondensator przeciwzakłóceniowy , #bmw inchcape warszawa otomoto , #krotoski cichy otomoto szczecin , #raiffeisen poleasingowe otomoto , #poleasingowe raiffeisen , #dziś jestem blondynką cda , #hours cda ,