mz auto handel

Odbiorniki superheterodynowe

Do odbioru bardzo krótkich fal używane są odbiorniki superheterodynowe o podwójnej przemianie częstotliwości. Odbiornik taki wyróżnia się zastosowaniem dwóch wzmacniaczy pośrednich częstotliwości. Odbiornik superreakcyjny działa według oryginalnej zasady, odmiennie niż inne rodzaje odbiorników. W układzie superreakcyjnym wykorzystuje się bowiem okresowe zmiany czynnej oporności obwodu rezonansowego od wartości dodatnich do wartości ujemnych. Detektor lampowy odbiornika superreakcyjnego ma sprzężenie zwrotne, które działa na wejściowy obwód rezonansowy. Wartość sprzężenia zwrotneg...

Więcej »

PROJEKTOWANIE PRZEKROJÓW PODLUZNYCH

PROJEKTOWANIE PRZEKROJÓW PODŁUŻNYCH . Przekrój podłużny jest najważniejszym dokumentem projektu drogi rozwiązuje on, bowiem zagadnienia wysokościowego projektowania niwelety drogi z uwzględnieniem warunków terenowych, geologicznych, wodnych i klimatycznych. Oprócz tego, przekrój podłużny powinien być zaprojektowany tak, aby w możliwie największym stopniu zapewniał bezpieczeństwo ruchu samochodowego. Zasadniczym elementem przekroju podłużnego jest niweleta drogi. Niweletę drogi projektuje się z zachowaniem warunków widoczności pionowej, tj. z zastosowaniem odpowiednich promieni łukó...

Więcej »

Prostowniki stykowe

Działanie prostowników stykowych oparte jest na zjawisku asymetrii oporności występującej na granicy styku pomiędzy półprzewodnikiem i metalem. Prostownik stykowy jako detektor małej mocy. Najstarszym historycznie prostownikiem jest układ złożony z kryształka siarczku ołowiu (zwanego galeną) i stykającego się z nim ostrza. Detektory galenowe znajdują zastosowanie jeszcze do dnia dzisiejszego, choć są prostownikami bardzo niedoskonałymi. Oporność prostownika galenowego w kierunku przewodzenia jest dość duża. Stopień prostowania, wyrażający się ilorazem natężenia w kierunku przewod...

Więcej »

Nakładanie osobistej odpowiedzialności za zdrowie

Przy załamaniach poniżej wartości zaokrąglenie załamań ze względu na widoczność nie jest wymagane. W tym przypadku tylko ze względu na wygodę ruchu wystarczy zaokrąglenie w kształcie łuku kołowego o promieniu, co najmniej 1000 m. Załamania niwelety należy zaokrąglić łukiem kołowym o odpowiednim promieniu dobranym tak, aby była zapewniona widoczność. Są to tzw. załamania duże. Analizując równanie zauważymy, że wielkość załamania niwelety, wymagająca stosowania łuków zaokrąglających, zależy od wielkości a i S w założeniu, że przeszkodą jest uszkodzenie jezdni, tj. b ...

Więcej »
http://www.motoinfosik.com.pl 751#poczta polska ostrołęka , #golf 5 silnik , #lublin komis samochodowy , #stacja orlen białystok , #znaczki volvo , #szerokości felg , #shell stacja , #wymiarowanie opon , #vw t6 wymiary , #nowa kia ceed ,