Moment obrotowy z silnika napędowego jest przenoszony na elastyczne sprzęgło palcowe, na którego tarczy jest osadzony dwuszczękowy hamulec cierny, sterowany elektrohydraulicznym luzownikiem. Hamowana tarcza sprzęgła jest wpustowo połączona z wałem dwustopniowej i dwubiegowej przekładni zębatej, z którą współpracuje koło zębate zazębione z kołem zębatym bębna linowego. W zależności od położenia dźwigni urządzenia sterującego przekładnią zębatą uzyskuje się przełożenie i 1 : 4,45 albo i” — 1 : 22,43. Przełożenie kół zębatych napędu bębna linowego = 1 4,5. Wciągarka mechanizmu zmiany wysięgu ma konstrukcję podobną do wciągarki podnoszenia. Jej bęben linowy (o średnicy 650 mm) jest jednak napędzany bezpośrednio wałem trzystopniowej przekładni zębatej o przełożeniu całkowitym i 1 : 160. Moment obrotowy z silnika pierścieniowego (N 11,2 kW, n 715 obr/min, P 40%) jest przenoszony na przekładnię przez sprzęgło palcowe, na którym jest osadzony dwuszczękowy hamulec zwalniany przez elektrohydrauliczny luzownik. Na wale bębna linowego jest osadzony wrzecionowy wyłącznik krańcowy.
Zmianę położenia wysięgnika w płaszczyźnie poziomej uzyskuje się przez obrót nadwozia dookoła wału centralnego. Obrót nadwozia następuje z chwilą włączenia napędu na koło zębate, które jest zazębione z wieńcem palcowym. Wieniec palcowy jest również bieżnią dla rolek, przekazujących nacisk nadwozia na ramę podwozia. Koło zębate przejmuje napęd od silnika napędowego mechanizmu obrotu (N — 10 kW, n 960 obr/ min), trzystopniowej przekładni o przełożeniu i 1 : 39,8 i przekładni zębatej stożkowej o przełożeniu v. Zuraw kolejowy EDK-300W ma własny napęd jazdy, który pozwala na przemieszczanie się podczas pracy na niewielkie odległości. [więcej w: giełda transportowa, targi transportowe, transport bydła  ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: giełda transportowa targi transportowe transport bydła