Każdy producent, bez względu na to, co wytwarza, chce czerpać zyski. Cel ten ułatwia produkcja masowa, która w niedługim czasie jest w stanie wytworzyć sporą liczbę egzemplarzy. Podobnie jest motoryzacją. Na wyprodukowanie auta pracuje kilka linii produkcyjnych, nieraz kilkanaście firm. Każda z nich wytwarza inną część. Dzięki temu rozwija się przemysł motoryzacyjny, ludzie mają pracę. Masowa produkcja dostarcza towaru na rynek, wspomaga gospodarkę, daje klientowi produkt, który może wymienić, wybrać coś dla siebie. Istnieje kilka grup cenowych – od samochodów tanich, dostępnych dla przeciętnego Kowalskiego, wyposażonych w standardowe części i udogodnienia do luksusowych marek, których wyposażenie spełnia najskrytsze marzenia użytkowników. Zarówno modele tańsze, jak i bardzo drogie przynoszą zyski swoim producentom. Koncerny mogą sprzedać kilkanaście egzemplarzy tańszych wersji lub jeden samochód, którego cena jest wyższa niż koszt zakupu pięciu aut z niższej półki. Koncerny najczęściej mają w ofercie marki tańsze i droższe – chodzi o to, aby zadowolić każdego klienta i nie dzielić kupujących pod względem zawartości portfela. Statystki sprzedaży pokazują, że najlepsze wyniki uzyskują firmy mające w ofercie różne cenowo pojazdy. Tylko wybitnie znane marki, które renomę wyrobiły sobie na pojazdach luksusowych, mogą pozwolić sobie na oferowanie klientom wyłącznie samochodów z wyższej półki.  Mają one stałych odbiorców, którzy nie byliby zadowoleni z faktu, że ich ulubiony koncern wypuścił na rynek tanią wersję auta. Specjaliści od marketingu są zgodni, co do tego, że każda firma powinna poznać oczekiwania klientów i działać tak, aby spełnić wymagania kupujących. Jeżeli firma ma opinię producenta luksusowych gadżetów, w tym aut nie powinna zmieniać asortymentu, bowiem nie zyska dużej liczby klientów, a straci zaufanie osób korzystających z jej luksusowych produktów.  Koncerny wytwarzające tańsze wersje pojazdu nie powinny dokonywać zmian w asortymencie.  Bogatsi klienci raczej im nie zaufają, a dotychczasowych kupujących nie będzie stać na luksusowe produkty.  W wyniku złej polityki marketingowej firma może stracić finansowo i wizerunkowo. Kupujący szukają nowych modeli znanych marek, pozostają wierni firmom, z których produktów są zadowoleni. I kupują kolejne modele tych samych marek. Przywiązanie jest bowiem tak duże. [podobne: Firma transportowa, cargo transport, Transport Warszawa ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: cargo transport Firma transportowa Transport Warszawa