Największe dopuszczalne pochylenia, stosowane na znacznych długościach, są niebezpieczne na drogach o ruchu pociągów drogowych dla tego rodzaju ruchu mogą one stać się powodem awarii. Również i dla ruchu konnego dłuższe pochylenia o wielkości największej dopuszczalnej nie są wskazane ze względu na męczenie się koni. Z podanych powodów największe dopuszczalne pochylenia są zwykle ograniczane, należy je uważać za pochylenia stosowane tylko w wyjątkowo trudnych warunkach projektowania. Przy projektowaniu niwelety zdarzyć się mogą dwa zasadnicze przypadki: a) projektuje się niweletę w terenie, bez wyrównania robót ziemnych (niweleta) zdarza się to wówczas, gdy pochylenia terenu nie przekraczają największych dopuszczalnych pochyleń, przyjętych za warunki techniczne trasy b) projektuje się niweletę przecinającą wzniesienia terenu, w terenach silnie falistych, o pochyleniach naturalnych terenu przekraczających dopuszczalne pochylenia niwelety w ty m przypadku możliwe jest wyrównanie robót ziemnych w przewozach podłużnych (niweleta tnąca ). [przypisy: Transport kontenerów, podesty magazynowe, targi transportowe ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: podesty magazynowe targi transportowe Transport kontenerów