Żuraw wolnostojący

Tags: , ,

Podniesiony i podparty żuraw musi być zabezpieczony specjalnymi nakrętkami na każdej podporze, przed ewentualnym opuszczaniem się. Podczas pracy wolnostojącym żurawiem z wysięgnikiem wychylonym nie wolno dopuścić do przekroczenia dopuszczalnego kąta obrotu albo ± 30 0 , gdyż spowodowałoby to przekroczenie dopuszczalnego nacisku statycznego na szynę 300 kN (30 000 kG) i utratę stateczności. Użycie ograniczników obrotu— elektrycznych wyłączników krańcowych i mechanicznych zderzaków oporowych przytwierdzonych do ramy podwozia — skutecznie przeciwdziała przed przypadkowym przekroczeniem dopuszczalnych granic wychylenia wysięgnika. Mechanizmy robocze żurawia są napędzane przez silniki elektryczne, zasilane prądnicą typu DCSB 63-4 (N 63 kVA, n 1500 obr/min). Wszystkie silniki napędowe i urządzenia automatyki są sterowane obwodami sterowania. W czasie jazdy transportowej w składzie pociągu żuraw może być hamowany hamulcem zespolonym typu EK, działającym na cztery zestawy kołowe. Hamulec jest uruchamiany zaworem maszynisty na Lokomotywie. Układ hamulcowy żurawia znajduje się w ramie podwozia. Składa się on z przewodu głównego, połączonego z hamulcem składu pociągu, oraz zaworu rozrządczego, który łączy się przewodami z hamulcami na zestawach kołowych i z pomocniczym zbiornikiem powietrznym. Do przeładunku stalowych elementów nawierzchni można wykorzystać chwytak elektromagnetyczny o średnicy 1300 mm, masie własnej 1750 kg i zużyciu około 6,2 kW. Chwytak zawiesza się na haku i podłącza przewodem nawiniętym na bębnie do przetwornicy, włączanej z kabiny maszynisty. Udźwig chwytaka zależy od asortymentu podnoszonych elementów stalowych i waha się od kilkuset do kilkunastu tysięcy kilogramów. Zurawie EDK-300W mogą być wyposażone w chwytak elektrohydrauliczny, stosowany przy ładowaniu i wyładowywaniu materiałów sypkich, takich jak żwir bądź nawet tłuczeń. Chwytak o masie 1495 kg i pojemności konstrukcyjnej 1,25 m3 podwiesza się na haku i podłącza do wtyczki. Otwieranie i zamykanie chwytaka odbywa się dwoma siłownikami hydraulicznymi, zasilanymi przez pompę tłokową, mieszczącą się WȚaz z napędzającym ją silnikiem elektrycznym (o mocy 7,5 kW przy 720 obr/mi1n) w specjalnej obudowie, przytwierdzonej do chwytaka.[więcej w: Firma transportowa, cargo transport, Transport Warszawa ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: cargo transport Firma transportowa Transport Warszawa