Odbiornik ZERAŃ

Odbiornik ZERAŃ wyróżnia zastosowanie strojonego wzmacniacza wielkiej częstotliwości, zapewniającego dużą czułość, oraz silne sprzężenie zwrotne we wzmacniaczu malej częstotliwości. Poza tym na falach krótkich ma one dwie przemiany częstotliwości. Bardzo dobra stabilność strojenia indukcyjnego zapewnia temu odbiornikowi zadowalający odbiór krótkofalowy nawet podczas szybkiej jazdy po najgorszych drogach. Automatyczna regulacja wzmocnienia wyrównuje skutecznie zaniki nawet w tunelach i głębokich kotlinach. Dane techniczne: zakresy fal: fale długie — 1050 m, 2000 m (285. Read more… »

W razie zmniejszenia pochylenia przez rozwinięcie trasy ładowność zmienia się w zależności od ogólnego układu danego odcinka w całej, trasie. Ogólnie należy stwierdzić, że ładowność samochodów ciężarowych, oprócz pociągów drogowych, wzrasta ze wzrostem pochylenia kosztem wydłużenia trasy na wzniesieniu, następnie spada (gwałtownie dla pociągów drogowych i łagodnie dla samochodów ciężarowych). W ten sposób dla samochodów ciężarowych pochylenia optymalne – ze względu na ładowność samochodu należy stosować w granicach 0,04 -7- 0,06. Wpływ pochylenia niwelety na zwiększenie zużycia materiałów pędnych podano w części I, rozdz. IV. Read more… »

Read more… »

Tego rodzaju podejscie do trasy drogowej nie jest sluszne

Tego rodzaju podejście do trasy drogowej nie jest słuszne. Oś drogi w ogóle jest krzywą przestrzenną, której rzut na płaszczyznę poziomą jest osią drogi w planie, zaś rzut na płaszczyznę pionową – przekrojem podłużnym drogi. I Rozpatrywanie osi drogi, jako krzywej przestrzennej umożliwia otrzymanie wielu efektów konstrukcyjnych, mających zasadniczy wpływ na prawidłowe rozwiązanie zagadnień nowoczesnego ruchu. W takim naświetleniu metody pracy projektowej, przy których trasa w planie była tyczona w polu podczas pomiarów szczegółowych, a niweleta w przekroju podłużnym była projektowana niezależnie, tylko przy opracowaniu kameralnym projektu, projektowanie wymaga unowocześnienia. Tyczenie trasy wymaga stałego porównywania poszczególnych jej odcinków z projektowanym przekrojem podłużnym. Read more… »

Jezeli teren wymaga czestego po sobie nastepowania nasypów

Jeżeli teren wymaga częstego po sobie następowania nasypów. Trasa drogi w terenie falistym wykopów, dostosowanie drogi do krajobrazu osiąga się przez wykonanie skarp o łagodnym pochyleniu. W takim przypadku stosuje się zasadę, że im bardziej płytki jest wykop i im niższy jest nasyp, tym bardziej łagodne stosuje się pochylenia skarp. W terenie górskim lub też silnie falistym trasa drogowa ma charakter płynnej linii falistej, bez widocznych długich wstawek prostych. Dla tego rodzaju trasy zasadniczo promienie przylegających do siebie łuków nie powinny zbytnio się różnić. Read more… »

Do zalet takich skladów nalezy zaliczyc

Read more… »