Nowoczesne repliki

Nawiązanie do przeszłości jest modne w wielu dziedzinach: w modzie, w produkcji mebli, dodatków, sprzętu elektronicznego, a nawet w przemyśle motoryzacyjnym. Wierna kształtom w stylu retro jest również francuska firma Four Stroke. W 2006 roku zaprezentowała podczas salonu samochodowego w Paryżu model Rumen Coupe, czym wywołała wielkie zainteresowanie oglądających. Nadwozie omawianego pojazdu jednoznacznie nawiązuje do wyglądu słynących z elegancji coupe z lat 20. i 30. Read more… »

Historyczne marki niszowe

Oprócz masowej produkcji istnieje produkcja seryjna charakteryzująca się wytwarzaniem towarów lepszej, jakości, ale w mniejszej ilości. Wytwory produkcji seryjnej są droższe, poszukiwane przez osoby ceniące indywidualizm i posiadanie rzeczy innych niż reszta otoczenia. Samochody małoseryjne są cenione przez kolekcjonerów i prawdziwych fanów motoryzacji. Za początek współczesnej motoryzacji uchodzi rok 1885, kiedy to Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach umieścili silnik spalinowy własnej konstrukcji w dorożce. Był to początek pojazdów czterokołowych zwanych dzisiaj samochodami. Read more… »

Motoryzacja – zyskowny biznes

Każdy producent, bez względu na to, co wytwarza, chce czerpać zyski. Cel ten ułatwia produkcja masowa, która w niedługim czasie jest w stanie wytworzyć sporą liczbę egzemplarzy. Podobnie jest motoryzacją. Na wyprodukowanie auta pracuje kilka linii produkcyjnych, nieraz kilkanaście firm. Każda z nich wytwarza inną część. Read more… »

Rynkowe hity

Wprowadzenie produktu na rynek to zazwyczaj wielka niewiadoma. Nikt nie może przewidzieć, czy dana rzecz znajdzie uznanie nabywców. Każdy z producentów stara się zmniejszyć ryzyko, podejmuje różnorodne działania pozwalające przewidzieć przyszłość każdego nowo wyprowadzanego do obiegu konsumenckiego. Przeprowadza się badania rynku, ankiety, porównuje dane statystyczne związane z wcześniej wprowadzanymi produktami. O powodzeniu produktu decydują nabywcy swoimi zakupowymi decyzjami. Read more… »

Polska marka

Wydaje się, że polska motoryzacja to już historia. Poupadały zakłady. Polska stała się montownią zachodnich koncernów. Na realizację ambitnych projektów samochodów stworzonych przez młodych konstruktorów nie ma pieniędzy, a koncerny nie są zainteresowane pomysłami Polaków. A jednak nawet w naszym kraju produkowany jest samochód sportowy. Read more… »

Auto -hybryda

Ostatnio wiele mówi się o hybrydach, najczęściej w kontekście nauk biologicznych i medycyny. Słyszymy o modyfikowaniu organizmów, o powstawaniu różnorakich komórek, czy hybrydowych roślin.  Hybrydy wzbudzają kontrowersje etyczne.  Jest jednak grupa produktów hybrydowych, która nie wzbudza sprzeciwu, nie powoduje społecznych protestów. Są to wytwory motoryzacji, cudeńka techniki. Przykładem hybrydy – połączenia motoru i samochodu jest Carver One Na początku lat 90. XX wieku, Chris Van den Brink i Harry Kroonen, inżynierowie z Holandii, opracowali system kontroli trakcji DVC (Dynamic Vehicle Control).  Sukces okazał się motorem napędowym do szukania dalszych rozwiązań umożliwiających połączenie dwóch zupełnie różnych pojazdów, które na pierwszy rzut oka nie są możliwe do połączenia. Read more… »

Hybrydy czy samochody elektryczne?

Współcześnie koncerny samochodowe nieustannie zastanawiają się jak ulepszyć swoje auta, by były konkurencje w stosunku do innych marek i przy tym, jak najbardziej oczekiwane na rynku. Powstał trend ekologiczny, polegający na świadomości konsumentów, co do życia w zgodzie z naturą. Dlatego produkcja nowoczesnych samochodów sprowadza się nie tylko do stylistyki ilości elektronicznych gadżetów ułatwiających poruszanie się i powiększających komfort jazdy. W dzisiejszym świecie innowacyjność to także dbałość o ekologiczną i energooszczędną jazdę. Uwzględniając, więc przyszłość naszej motoryzacji koncerny wymyśliły silniki hybrydowe, te, które napędzane są wodorem, oraz napędzane elektrycznie. Read more… »

Czyste auto przez cały rok

Wyraziste i pełne ekspresji kolory każdego Chevroleta są chronione zaawansowaną technologicznie bezbarwną powłoką, która pokrywa lakier i zapobiega przyleganiu szkodliwych zanieczyszczeń. Jednak szybkie mycie nie tylko odświeży wygląd auta, ale również zapobiegnie wnikaniu brudu w powłokę lakierniczą, co ma kluczowe znaczenie dla utrzymania wysokiej wartości samochodu przy późniejszej odsprzedaży.

Chevrolet przygotował kilka praktycznych wskazówek dotyczących mycia auta latem, które pomogą kierowcom szybko i łatwo pozbyć się zanieczyszczeń z nadwozia i czerpać większą przyjemność z jazdy czystym samochodem.

Mycie

– Nie wycieraj kurzu ani zanieczyszczeń na sucho – możesz w ten sposób porysować lakier
– Nigdy nie używaj płynów do zmywania naczyń, ponieważ zawierają detergenty, które usuwają naturalne oleje zawarte w wosku samochodowym i w zewnętrznej warstwie lakieru bezbarwnego nadwozia, co przyspiesza płowienie lakieru
– Nigdy nie myj samochodu zaraz po jeździe lub w bezpośrednim słońcu, ponieważ ciepło szybko wysusza wosk i środki do polerowania lakieru, co w konsekwencji obniża ich efektywność
– Usuń brud z powłoki lakierniczej, spryskując nadwozie wodą
– Rozpocznij mycie od dachu auta, a następnie kieruj się w dół

Woskowanie

– Wypolerowanie auta ukryje skazy na lakierze i wydobędzie jego blask, a także zabezpieczy nadwozie.
– Wosk działa niczym powłoka chroniąca lakier przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych i promieni UV, a także pozwala pozbyć się wszelkich zanieczyszczeń, których nie udało się usunąć podczas mycia.
– Rozprowadź środek do polerowania na szmatce lub ściereczce z mikrofibry i rozpocznij woskowanie od wykonywania kolistych ruchów na niewielkiej powierzchni. Przed przejściem do następnej sekcji usuń środek polerujący wykonując podłużne ruchy.

Mycie kół

Podczas mycia samochodu nie zapomnij o wyczyszczeniu aluminiowych felg, które wymagają specjalnej troski. Umyj je dokładnie ciepłą wodą z mydłem, którą wykorzystałeś do mycia nadwozia, lub użyj specjalnego środka do czyszczenia felg na bazie wody, aby usunąć wszelkie zabrudzenia. Opłucz koła przy pomocy węża lub myjki ciśnieniowej. Read more… »

Szał dwóch kółek

Motocykle te mniejsze i te większe, mają w sobie coś, co przyciąga uwagę wielu ludzi. Są szybkie, piękne, wjadą wszędzie tam, gdzie samochody już się nie zmieszczą. Nic, więc dziwnego, że mnóstwo ludzi coraz częściej decyduje się na kupno motocyklu niż samochodu. Jest to doskonałe rozwiązanie dla tych osób, które potrzebują szybko się gdzieś dostać, chcą być niezależne od autobusów i samochodu, a przy okazji podnosi poziom adrenaliny. Każdy, kto choć raz przejechał się motocyklem, czy to, jako kierowca czy pasażer, na pewno wie, jaka to wspaniała i uzależniająca rozrywka. Read more… »

Żuraw wolnostojący

Podniesiony i podparty żuraw musi być zabezpieczony specjalnymi nakrętkami na każdej podporze, przed ewentualnym opuszczaniem się. Podczas pracy wolnostojącym żurawiem z wysięgnikiem wychylonym nie wolno dopuścić do przekroczenia dopuszczalnego kąta obrotu albo ± 30 0 , gdyż spowodowałoby to przekroczenie dopuszczalnego nacisku statycznego na szynę 300 kN (30 000 kG) i utratę stateczności. Użycie ograniczników obrotu— elektrycznych wyłączników krańcowych i mechanicznych zderzaków oporowych przytwierdzonych do ramy podwozia — skutecznie przeciwdziała przed przypadkowym przekroczeniem dopuszczalnych granic wychylenia wysięgnika. Mechanizmy robocze żurawia są napędzane przez silniki elektryczne, zasilane prądnicą typu DCSB 63-4 (N 63 kVA, n 1500 obr/min). Wszystkie silniki napędowe i urządzenia automatyki są sterowane obwodami sterowania. Read more… »