TRASA DROGI W PLANIE

TRASA DROGI W PLANIE . 1. OGÓLNE WYTYCZNE KSZTAŁTOWANIA TRASY DROGOWEJ Zasady trasowania technicznego zostały szczegółowo omówione w podręczniku autora pt. Studia i pomiary drogowe. Omówimy niektóre zagadnienia trasowania dróg, mające wpływ na kształtowanie się ruchu samochodowego na drogach. Read more… »

Znaczne zmniejszenie czasu postoju środków transportowych przy ładowaniu i wyładowaniu materiałów, a więc przyspieszenie obrotu środków transportowych. Transport w pojemnikach wykazuje ujemne cechy, do których należy zaliczyć: 1) duży koszt zakupu pojemników, 2) konieczność posiadania mechanicznych urządzeń przeładunkowych (żurawie), 3) konieczność powrotnego transportu pojemników i związany z tym koszt tego transportu. Ponieważ pod względem ekonomicznym zalety pojemników przewyższają ich wady, przeto pojemniki są coraz częściej stosowane w budownictwie ogólnym, powinny, więc być rozpowszechniane i w budownictwie drogowym przy transporcie bitumów, cementu i klinkieru. Pojemnikami bitumu są beczki blaszane, będące standartowym i powtarzalnym opakowaniem. Nie należy uważać za pojemniki bębnów blaszanych służących do przewozu niskopenetracyjnych asfaltów, gdyż są to opakowania używane jednokrotnie. Read more… »

SKLADOWANIE MATERIALÓW

SKŁADOWANIE MATERIAŁÓW. a. Organizacja gospodarki materiałowej Podstawowym warunkiem terminowego, ekonomicznego i należytego wykonania robót drogowych jest dokładne przeanalizowanie, a następnie opracowanie zagadnienia dostawy materiałów. Materiały i półfabrykaty dostarczane do budowy dróg i jej obiektów najracjonalniej byłoby dowozić bezpośrednio na miejsce wbudowania, omijając wszelkie pośrednie składy materiałowe. W warunkach budownictwa drogowego takie rozwiązanie transportu i składowania materiałów jest tylko wyjątkowo możliwe, np. Read more… »