Zjawisko przemodulowania

W przypadku m > l, tzn. głębokości modulacji większej niż 1000/0 wystepuje tzw. zjawisko przemodulowania, silnie zniekształcające przesyłane informacje, do którego w urządzeniach radiofonicznych nie powinno sie nigdy dopuszczać. W praktyce stosuje się głębokości do okolo 30%. Fala modulowana składa się z fali nośnej i pewnej liczby składowych o częstotliwościach wstęg bocznych. Read more… »

Silniki, zwalniaki jazdy suwnicy i cewka stycznika pomocniczego

Silniki, zwalniaki jazdy suwnicy i cewka stycznika pomocniczego są zasilane prądem 380 V. Obwody sterownicze, oświetlenia zewnętrznego, ogrzewania i sygnalizacji są zasilane prądem 220 V, pobieranym z dwóch transformatorów. Również z transformatora otrzymuje się napięcie bepieczne 24 V, wykorzystywane do oświetlenia kabiny i zasilania gniazd wtykowych. Dopływ prądu do mechanizmów napędowych przerywa się przyciskiem „stop” albo przełącznikiem kluczowym, wyłączającym stycznik główny i styczniki poszczególnych silników napędowych. Obsługa stołów montażowych i demontażowych Organizacja pracy suwnic oraz innych urządzeń dźwigowych w bazach montażowo-demontażowych jest zależna od układu. Read more… »

Moment obrotowy z silnika napędowego

Moment obrotowy z silnika napędowego jest przenoszony na elastyczne sprzęgło palcowe, na którego tarczy jest osadzony dwuszczękowy hamulec cierny, sterowany elektrohydraulicznym luzownikiem. Hamowana tarcza sprzęgła jest wpustowo połączona z wałem dwustopniowej i dwubiegowej przekładni zębatej, z którą współpracuje koło zębate zazębione z kołem zębatym bębna linowego. W zależności od położenia dźwigni urządzenia sterującego przekładnią zębatą uzyskuje się przełożenie i 1 : 4,45 albo i” — 1 : 22,43. Przełożenie kół zębatych napędu bębna linowego = 1 4,5. Wciągarka mechanizmu zmiany wysięgu ma konstrukcję podobną do wciągarki podnoszenia. Read more… »

Energia elektryczna zasilająca suwnice

Energia elektryczna zasilająca suwnice (380 V, 50 Hz) jest doprowadzana z bębna kablowego przewodem czterożyłowym do zestawu wejściowego, umieszczonego na nodze podpory stałej, skąd jegł zasilana szafa stycznikowa w kabinie sterowniczej. Z szafy stycznikowej poprzez wyłącznik ręczny, bezpieczniki i stycznik główny są zasilane obwody poszczególnych silników napędowych. Silniki mechanizmu jazdy suwnicy, zasilane za pośrednictwem bezpiecznika i styczników kierunkowych, są połączone w tzw. „uproszczony wał elektryczny”, zapewniający równomierny przejazd obu podpór. Silniki są sterowane nastawnikiem krzywkowym, mającym po pięć stopni rozruchowo-regulacyjnych po każdej stronie. Read more… »