Projektowanie niwelety podejść do mostów i wiaduktów napotyka nieraz pewne trudności. Płynność niwelety przy projektowaniu obiektów na trasie jest zapewniona także przez: a) umieszczenie mostów o pochyleniu takim, jak i niweleta drogi w takim przypadku należy pamiętać o nieprzekraczalnym pochyleniu dla mostów drewnianych wynoszącym 0,02 b) umieszczenie mostów na krzywej pionowej (łuku pionowym) ten sposób projektowania niwelety na moście pozwala na usunięcie załomów niwelety obok mostu, jakie powstają przy projektowaniu niwelety na moście w poziomie c) zagłębienie łożyska potoku pod mostem pozwala to na obniżenie niwelety mostu a przez to umożliwia zaprojektowanie łagodnych podejść jest to wskazane zwłaszcza w terenie płaskim przy dolinach potoków o płaskiej rzeźbie terenu i głębokości wody około 20 – 30 cm w takim przypadku cały przepływ wody lub też większa jego część znajduje się w rowie zagłębienie koryta przepływu powinno si projektować z takim spadkiem, aby nie mogło nastąpić zamulenie ani też rozmycie koryta d) obniżenie niwelety obiektu przez zmniejszenie szybkości przepływu wody lub też przez zastąpienie jednego otworu obiektu przez kilka otworów mniejszych o takiej samej zdolności przepustowej zgodnie z wynikami badań prof. Bołdakowa przepustowość kilku obiektów mniejszych, usytuowanych obok siebie, wzrasta wprost proporcjonalnie do ich ilości. [hasła pokrewne: usługi transportowe, taśmy transportujące, spreżyny talerzowe ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: spreżyny talerzowe taśmy transportujące usługi transportowe