Przy załamaniach poniżej wartości zaokrąglenie załamań ze względu na widoczność nie jest wymagane. W tym przypadku tylko ze względu na wygodę ruchu wystarczy zaokrąglenie w kształcie łuku kołowego o promieniu, co najmniej 1000 m. Załamania niwelety należy zaokrąglić łukiem kołowym o odpowiednim promieniu dobranym tak, aby była zapewniona widoczność. Są to tzw. załamania duże. Analizując równanie zauważymy, że wielkość załamania niwelety, wymagająca stosowania łuków zaokrąglających, zależy od wielkości a i S w założeniu, że przeszkodą jest uszkodzenie jezdni, tj. b = O. Przy tej samej nawierzchni i szybkości ruchu wielkość załamania, wymagająca stosowania łuku zaokrąglającego, zależy od wielkości a. Przy rozpatrywaniu warunków przejazdu samochodu przez załamania duże rozróżniamy dwa przypadki: 1) odległość widoczności jest taka, że zarówno oko kierowcy, jak i przeszkoda (ze względu, na którą zapewniamy widoczność) znajdują się w granicach łuku pionowego w tym przypadku długość krzywej pionowej jest większa od odległości widoczności S 2) odległość widoczności S jest większa od długości łuku pionowego KI. [patrz też: charakterystyka mechaniczna silnika, auto komis słupsk, samochody ekskluzywne ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: auto komis słupsk charakterystyka mechaniczna silnika samochody ekskluzywne