Rynkowe hity

Tags: , ,

Wprowadzenie produktu na rynek to zazwyczaj wielka niewiadoma. Nikt nie może przewidzieć, czy dana rzecz znajdzie uznanie nabywców. Każdy z producentów stara się zmniejszyć ryzyko, podejmuje różnorodne działania pozwalające przewidzieć przyszłość każdego nowo wyprowadzanego do obiegu konsumenckiego. Przeprowadza się badania rynku, ankiety, porównuje dane statystyczne związane z wcześniej wprowadzanymi produktami. O powodzeniu produktu decydują nabywcy swoimi zakupowymi decyzjami. Mogą albo pogrążyć nowy produkt, np. samochód i pozbawić producenta oczekiwanych zysków, albo zgotować mu świetlany los i przynieść wytwórcy gigantyczne profity. Słuszne jest powiedzenie, że łaska konsumenta na pstrym koniu jeździ. Według ekspertów rynku motoryzacyjnego, każdy samochód, który cieszy się uznaniem klientów zasługuje na miano dobrego i to bez względu na jego właściwości techniczne. Zdarza się, że samochód, który eksperci uznają za produkt średniej, jakości, niezbyt wygodny, osiąga bardzo dobre wyniki sprzedaży, co oznacza, ze zyskał zaufanie nabywcy. Bywa, że auto oceniane wysoko w różnorakich testach stoi w salonie i nie widać tłumu ludzi zainteresowanych jego kupnem. Miliony, czy „zaledwie” setki tysięcy sprzedanych egzemplarzy to wiarygodna miara popularności i przepustka do motoryzacyjnej elity. Warto nadmienić, że nie tylko powodzenie w sprzedaży jest ważne. Samochody mogą stać się sławne z innych powodów. Może to nowatorstwo techniczne, oryginalność, estetyka lub ciekawa konstrukcja nadwozia, dominacja w sporcie. Niektórzy twierdzą, że pewne modele mają wpływ na społeczeństwo i stają się ikonami motoryzacji w danym kraju. Większość państw ma takie samochody, np.: Mercedes i Opel jednoznacznie kojarzą się z solidną produkcją niemiecką, a Skoda to rodzinne auto czeskie. Niektóre modele latami pracują na swoją renomę, innym wystarczy kilka tygodni, aby podpić serca kupujących i zapewnić sobie miejsce na kartach historii motoryzacji. Przykładem ikon przemysłu samochodowego są: Fiat 500 Topolino z 1936 roku, MORGAN 4/4 ROADSTER z 1936 roku, CITROEN 2CV z 1948 roku, CHEVROLET CORVETTE z 1953 roku, CHRYSLER 300. z 1955 roku, Fiat 500 z 1957 roku, Jaguar E-Type z 1961 roku, VW Passat z 1973 roku, MERCEDES-BENZ W123 z 1976 roku, Fiat UNO z 1983 roku, MERCEDES-BENZ W124 z 1985 roku, czy też Fort Focus z 1998 roku. [hasła pokrewne: Firma transportowa, cargo transport, Transport Warszawa ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: cargo transport Firma transportowa Transport Warszawa