Schemat technologiczny pracy składu materiałowego należy opracować wykreślnie z uzasadnieniem opisowym zawierającym, między innymi, obliczenie ilości robót i obciążenie maszyn. Ze względu na rozmiar budowy, miejscowe warunki komunikacyjne i terenowe, miejsca poboru materiałów oraz rodzaj transportu wewnętrznego i zewnętrznego należy przyjąć jeden z następujących podstawowych typów składów materiałowych: 1) małe składy rozmieszczone wzdłuż budowanej drogi, 2) duże składy urządzone bezpośrednio przy stacji lub bocznicach kolejowych bądź też przy portach rzecznych, 3) składy zespolone polegające na tym, że dla pewnych materiałów (dowożonych koleją) urządza się składy przy- stacjach lub bocznicach kolejowych podobnie jak w typie 2), natomiast pozostałe materiały (miejscowego pochodzenia, głównie piasek, żwir, pospółka itp.) magazynuje się w miejscu ich wydobycia lub przeróbki, 4) składy wzdłuż drogi na poboczach lub w granicach pa sa drogowego. Składy materiałowe rozmieszczone wzdłuż drogi. Małe składy materiałów rozmieszczone wzdłuż budowanej drogi mogą być stosowane: 1) jeśli odległości od stacji są znaczne, 2) jeśli linia kolejowa przebiega wzdłuż budowanej drogi i można wyładowywać materiały na szlaku, zwłaszcza jeśli linia kolejowa jest ułożona na wysokim nasypie, 3) jeśli masowe materiały, a zwłaszcza piasek, żwir, pospółka, znajdują się w miejscowych kopalniach położonych wzdłuż drogi, 4) przy budowie ulic miejskich, jeśli na stacjach kolejowych nie można pomieścić materiałów. Składy tego typu powinny być rozmieszczone, co 1 do 3 km, żeby odległość dowożenia z nich materiałów lub mas nawierzchniowych na miejsce wbudowania nie wpływała szkodliwie, na jakość przewożonych materiałów. [hasła pokrewne: motoryzacja samochody, transport ponadgabarytowy, Transport Warszawa ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: motoryzacja samochody transport ponadgabarytowy Transport Warszawa