Tego rodzaju ujęcie wymaga zapewnienia odpowiedniej perspektywy w celu utrzymania normalnej szybkości na łukach. Jednym. z zasadniczych zadań jest rozwiązanie płynności trasy, wyrażające się w dobraniu właściwego stosunku prostych, łuków i przechyłek na łukach. Doświadczenia poczynione przez wiele lat na wybudowanych nowoczesnych drogach pozwoliły na ustalenie niektórych zasad dotyczących trasowania dróg. Zasady te zdążają do zapewnienia płynności trasy w planie i przekroju podłużnym. Wymagania w stosunku do płynności trasy najbardziej charakterystycznie zostały ujawnione przy analizowaniu dróg magistralnych, niewłaściwie wybudowanych pod względem ruchowym. Za zasadę należy przyjąć uzgodnienie trasy drogi w planie i przekroju podłużnym z kształtem powierzchni terenu. W terenie falistym projektuje się drogi z zastosowaniem długich krzywych poziomych o dużym promieniu, zależnie od rzeźby terenu. Wielkość robót ziemnych przy budowie drog i zależy od naturalnych kształtów terenu, jednak nie podlega drobnym ich zmianom. Szeroka droga dopasowana do naturalnych fal krajobrazu wyróżnia się falistym układem niwelety. [przypisy: usługi transportowe, giełda transportowa, transport medyczny ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: giełda transportowa transport medyczny usługi transportowe