Pieniądze posiadane na zakup samochodu to dopiero początek jego wydatków. Szczególnie tracą na wartości samochody nowe kupione prosto z salonu.  Jeżeli udało się odłożyć na auto nowe, w okresie pierwszych pięciu lat, wydamy na nie około 30-40 proc. jego pierwotnej ceny. Ta kwota pójdzie głownie na wydatki związane z benzyną, która jest najdroższa i rocznie kosztuje użytkownika około 4000 zł. Aby móc stwierdzić, ile rzeczywiście kosztuje nowy samochód, nie tylko pod względem jego ceny zakupu, ale także użytkowania, trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Należą do nich między innymi: cena początkowa, konieczne opłaty za przeglądy, ubezpieczenie oraz paliwo, a także konieczny serwis oraz kwoty na utrzymanie auta w dobrym stanie wizualnym. Suma tych nakładów pozwala miarodajnie uwydatnić rzeczywisty koszt posiadania samochodu. Poniżej przedstawiamy koszty średnie związane posiadaniem najpopularniejszych małych pojazdów miejskich, miejskich, kompaktowych i klasy średniej. Rejestracja takiego samochodu obejmuje: pozwolenie czasowe, tablice rejestracyjne, nalepki legalizacyjne, nalepkę kontrolną oraz dowód rejestracyjny. To koszt około 200 złotych. Przeglądy (po 3 i 5 latach użytkowania) 200 zł. Ubezpieczenie rocznie średnio 1300-2000 złotych. Przebieg rocznie średnio 15 tys. Km związane z nim koszty benzyny to około 4000 złotych rocznie. Inne wydatki typu myjnia konserwacja karoserii i tapicerki zabiegi pielęgnacyjne do 2000zł rocznie. Podliczając te wszystkie wartości wychodzi, że nowy samochód kosztuje nas miesięcznie nawet 1000 złotych. To dużo biorąc pod uwagę średnie zarobki przeciętnego Polaka. Do tego po 5 latach należy spodziewać się utraty wartości samochodu nawet do 40%. Stąd około 5 letnie samochody warte są od 10 do 20 tysięcy złotych. Dlatego w naszym kraju wciąż nad rynkiem pierwotnym króluje rynek wtórny, czyli ten odsprzedający samochody używane. Szczególnym powodzeniem cieszą się samochody sprowadzane, bo ich cena jest stosunkowo niska, albo porównywalna z krajowymi. Polacy szczególnie często odkupują samochody z Niemiec ten rynek stanowi aż 30-40% wszystkich sprowadzanych aut. Te samochody uchodzą wśród opinii rodaków za lepiej wyeksploatowane, bo używane są na lepszych gatunkowo drogach, a użytkownicy szczególnie za wschodniej granicy lepiej dbają o Nawe auta a zatem są one bardziej wytrzymalsze. [przypisy: transport chorych, transport ponadgabarytowy, transport medyczny ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: transport chorych transport medyczny transport ponadgabarytowy