Wysięgnik

Tags: , ,

Wysięgnik jest podnoszony i opuszczany dworna zbloczami mechanizmu zmiany wysięgu. Rozwidlone ramiona wysięgnika są przegubowo przytwierdzone z obu stron kabiny maszynisty do ramy nadwozia. Po dolnych półkach, otwartego od spodu blachownicowego wysięgnika, może przemieszczać się wózek z podwieszonym zbloczem hakowym mechanizmu podnoszenia. Wózek może przemieszczać gie tylko przy unieruchomionym, poziomym położeniu wysięgnika, po jego odbezpieczeniu. W czołowej części wysięgnika jest wmontowany bęben z przewodem elektrycznym do podłączenia elektromagnesu lub chwytaka elektrohydraulicznego, wodzarka wózka zblocza hakowego, urządzenie wagowe przekazujące dane o wielkości podnoszonego lub opuszczanego ciężaru do kabiny maszynisty i urządzenie do samoczynnego utrzymywania wysięgnika w położeniu poziomym. W czasie przygotowania do jazdy transportowej należy poluzować śruby mocujące ramy nadwozia. Umożliwia to przesuwanie się końców ramion wysięgnika po specjalnych poduszkach ślizgowych podczas jazdy żurawia po łukach. Zródłem napędu wszystkich elementów roboczych jest zespół prądotwórczy złożony z sześciocylindrowego, wysokoprężnego silnika spalinowego o mocy 102 KM przy 1500 obr/min oraz prądnica o mocy 63 kVA. Wytworzoną energię elektryczną można również wykorzystać do napędu sprzętu elektrycznego. W razie potrzeby żuraw może być zasilany z sieci przemysłowej, bez konieczności uruchamiania własnego zespołu napędowego. Podstawowymi elementami roboczymi żurawia kolejowego są mechanizmy podnoszenia i zmiany wysięgu. W skład mechanizmu podnoszenia wchodzą: wciągarka, wózek zblocza hakowego, zblocze hakowe i olinowanie mechanizmu. Wciągarka mechanizmu podnoszenia, napędzana elektrycznym silnikiem pierścieniowym 1 (N — 22 kW, n 720 obr/min, P 40%), jest podstawą przymocowana do ramy nadwozia. Do podstawy wciągarki są przytwierdzone ukośne podpory, w których jest ułożyskowany bęben linowy (o średnicy 800 mm). Wał bębna linowego jest połączony przekładnią łańcuchową z wrzecionowym wyłącznikiem krańcowym. [więcej w: inhibitor korozji, , węże do piaskowania ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji mechanizm zwrotniczy węże do piaskowania