Zasady zmniejszania pochyleń stosowane w Polsce według istniejących przepisów są następujące: a) na zastosowanie pochyleń podłużnych większych niż podane w normatywach wymagane jest zezwolenie Ministra Transportu Drogowego i Lotniczego b) na łukach o promieniu poniżej 40 m pochylenie podłużne należy zmniejszać c) najmniejsze pochylenie podłużne, jakie wolno zastosować, nie powinno być mniejsze niż 0,002 d) odcinki poziome można stosować na długości mniejszej niż 100 m tylko albo na groblach (nasypach) wzniesionych ponad teren bagnisty lub zalewowy, albo też w miejscowościach wybitnie płaskich e) odcinki o pochyleniu 0,03 – 0,04 nie powinny być dłuższe niż 1,0 km odcinki o pochyleniu 0,04 – nie dłuższe niż 0,5 km, przy długościach większych pochylenia takie należy przedzielać odcinkiem spocznikowym o pochyleniu 0,01 lub co najwyżej równym połowie pochylenia, które przedziela – długość spocznika najmniej 50 m. [przypisy: giełda transportowa, cargo transport, motoryzacja samochody ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: cargo transport giełda transportowa motoryzacja samochody